Ugrás a fő tartalomra

Gombás rizs

Szeretem az olyan ételeket, amelyeket egyszerű összerakni, laktatóak, és naaagyon finomak! Ez is egy ilyen recept. Kicsit ugyan el lehet bíbelődni a gomba megtisztításával, de szerintem megéri. És ha az ember a kedvenc zenéit hallgatja közben, még szórakoztató is lehet. 😎

A receptről videó is készült, amit itt tudsz megnézni:

Begombáztam! XD


Hozzávalók:

  • fél csomag jázmin rizs,
  • másfélszeres mennyiségű víz,
  • egy jó nagy adag gomba,
  • 4 fej lilahagyma,
  • kb. 6 ek kókuszzsír,
  • só, bors ízlés szerint,
  • majoranna,
  • füstölt pirospaprika

Elkészítés:

Először is megtisztítottam azt a sok-sok áldott jó gombát, amit egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam. Köszi Carli!

Ezután összekockáztam a hagymákat.

Kevés kókuszzsíron lepirítottam a lilahagymát, amit sóztam, borsoztam, majd fedő alatt jó 5 percig pároltam.

Közben egy másik edényben kókuszzsírt hevítettem, amin átpirítottam a rizst. Ezt is sóztam, borsoztam, majd felöntöttem brokkolilével, amit még egy előző főzés alkalmával mentettem meg. Megszórtam majorannával, elkevertem, és jó 10 percig főztem. Ezután elzártam, és fedő alatt hagytam párolódni.

Következett a gomba. Ez alá már nem akartam zsírt rakni, szóval ujjnyi vizet öntöttem egy edénybe, és erre borítottam rá. Ezt viszont még nem sóztam, csak miután 20 percig főztem.

Végső mozzanatként összeadtam a rizst a hagymával és a gombával (a levével együtt), megszórtam füstölt pirospaprikával, majd az egészet alaposan elkevertem.

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az erőleves legyen veled

Ezekben a hideg időkben bizony meg kell támogatnunk a szervezetünket valami jóóóóó erős étellel. 😀 Remek alternatíva erre egy tányér forró, csípős erőleves, amelybe extra mennyiségű zöld hozzávalót főztünk bele. Remek szolgálatot fog tenni immunrendszerünk erősítésére, ellenállóképességünk növelésére. És persze az ízélmény sem elhanyagolható szempont. 😉 Hozzávalók: 5 nagy fej hagyma, 1 csomag vegyes zöldség, 1 csomag spenót, 3 evőkanál kókuszzsír, 3 teáskanál só, 2 teáskanál Erős Pista, 1 teáskanál őrölt gyömbér Elkészítés: Nekiveselkedtem, és a hagymákat félkarikákra vágtam. Egy edényben felhevítettem a kókuszzsírt, amelyen néhány perc alatt átfonnyasztottam a hagymát. Közben elkevertem a sóval és a gyömbérrel. Következett a sorban a vegyes zöldség és a spenót, majd az Erős Pista. Mind a fazékba kerültek, és rögvest fel is öntöttem az egészet 2 liter vízzel. Forrástól számítva 25 percig főztem. Jó étvágyat hozzá, és jó egészséget kívánok! 💓

Zelleres-babos "humusz"

Amikor a gyorsaság az elsődleges szempont, tökéletes ez a recept. Ezenfelül tápláló, könnyen beszerezhető alapanyagokból készül, és istenien finom! A receptről készült videó itt tekinthető meg:  Zelleres-babos "humusz" Hozzávalók: zellerlevél, 2 doboz csicseriborsó konzerv (lé nélkül), 1 doboz babkonzerv, 2-3 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál mustár, 2 teáskanál só, füstölt pirospaprika, őrölt kömény, őrölt bors Elkészítés: A hozzávalókat egész egyszerűen tálba raktam, és alaposan eldolgoztam botmixerrel. Jó étvágyat hozzá!

Élesztőpástétom

Oké, a neve talán elrettentő ennek a receptnek (fővés közben a szaga nemkülönben), ám higgy nekem, kipróbáltam többször is, és azt kell mondjam, hogy mennyei! Egy éjszakát pihentetve a hűtőben csodásan összeérnek az ízek, és az élesztőszag is eltűnik belőle. Hasznos információként megjegyezném, hogy nálam az egy bögre az pontosan 2,5 dl-t jelentett. Amint az a bejegyzés végén látható lesz a fotón, bizony egy receptnél nagyon nem mindegy, hogy mekkora is az a bögre. 😅 Hozzávalók: 1 bögre zsemlemorzsa, 1 dl hidegen sajtolt napraforgóolaj, 2 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csomag élesztő (50 g-os), 1 bögre víz, 2 teáskanál só, őrölt bors, 1 teáskanál pirospaprika, 2 teáskanál őrölt kapor Előkészületek: A vöröshagymát apró kockákra vágtam, a fokhagymát megpucoltam és lezúztam. A bögrényi vízben elkevertem az élesztőt, és szép sorban beleszórtam az összes fűszert. Elkészítés: Egy serpenyőben felhevítettem az olajat, és aranybarnára pirítottam benn