Ugrás a fő tartalomra

A majdnem elfuserált mandulakrém


Az úgy volt, hogy nem figyeltem oda a piruló hagymára, mert az egyik ismerősömnek irkáltam üzeneteket. Meg is fogadtam magamnak, hogy főzés közben száműzöm a konyhából a telefonomat. 😅 Szerencsére azonban az utolsó előtti pillanatban levettem a tűzről a serpenyőt, amelyben az aprócskára vágott hagymák színükben kezdtek vészesen hasonlítani egy maréknyi szénporra. Ám végül ez az akaratlan odapörkölés fenséges extra ízzel gazdagította az elkészült műremeket.

Hozzávalók:
  • 1 csomag kesudió (200 g-os),
  • 2 fej hagyma,
  • 3 evőkanál kókuszzsír,
  • kb. fél-fél dl víz és rizstej,
  • frissen őrölt bors,
Előkészületek:
A kesudiót úgy 5-6 órára vízbe áztattam.

Elkészítés:
Leszűrtem a kesudiót, majd az aprítógépbe raktam. Amíg a magvak ott vártak sorsukra, apróra szeltem a hagymát, és lepirítottam a zsírban. Ekkor fűszereztem. Amint észleltem, hogy túltoltam a dolgot, lekaptam a serpenyőt a tűzről. Bevallom, bepánikoltam, ezért csak saccolni tudom a víz és a tej mennyiségét, amit ráöntöttem. Kicsit hagytam hűlni az egyébként istenien illatozó hagymát, majd a kesudióra küldtem, és jól ledaráltam.

Hűtőben akár egy hétig is eláll ez a finomság, feltéve, ha addig nem faljuk fel. 😁

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az erőleves legyen veled

Ezekben a hideg időkben bizony meg kell támogatnunk a szervezetünket valami jóóóóó erős étellel. 😀 Remek alternatíva erre egy tányér forró, csípős erőleves, amelybe extra mennyiségű zöld hozzávalót főztünk bele. Remek szolgálatot fog tenni immunrendszerünk erősítésére, ellenállóképességünk növelésére. És persze az ízélmény sem elhanyagolható szempont. 😉 Hozzávalók: 5 nagy fej hagyma, 1 csomag vegyes zöldség, 1 csomag spenót, 3 evőkanál kókuszzsír, 3 teáskanál só, 2 teáskanál Erős Pista, 1 teáskanál őrölt gyömbér Elkészítés: Nekiveselkedtem, és a hagymákat félkarikákra vágtam. Egy edényben felhevítettem a kókuszzsírt, amelyen néhány perc alatt átfonnyasztottam a hagymát. Közben elkevertem a sóval és a gyömbérrel. Következett a sorban a vegyes zöldség és a spenót, majd az Erős Pista. Mind a fazékba kerültek, és rögvest fel is öntöttem az egészet 2 liter vízzel. Forrástól számítva 25 percig főztem. Jó étvágyat hozzá, és jó egészséget kívánok! 💓

Élesztőpástétom

Oké, a neve talán elrettentő ennek a receptnek (fővés közben a szaga nemkülönben), ám higgy nekem, kipróbáltam többször is, és azt kell mondjam, hogy mennyei! Egy éjszakát pihentetve a hűtőben csodásan összeérnek az ízek, és az élesztőszag is eltűnik belőle. Hasznos információként megjegyezném, hogy nálam az egy bögre az pontosan 2,5 dl-t jelentett. Amint az a bejegyzés végén látható lesz a fotón, bizony egy receptnél nagyon nem mindegy, hogy mekkora is az a bögre. 😅 Hozzávalók: 1 bögre zsemlemorzsa, 1 dl hidegen sajtolt napraforgóolaj, 2 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csomag élesztő (50 g-os), 1 bögre víz, 2 teáskanál só, őrölt bors, 1 teáskanál pirospaprika, 2 teáskanál őrölt kapor Előkészületek: A vöröshagymát apró kockákra vágtam, a fokhagymát megpucoltam és lezúztam. A bögrényi vízben elkevertem az élesztőt, és szép sorban beleszórtam az összes fűszert. Elkészítés: Egy serpenyőben felhevítettem az olajat, és aranybarnára pirítottam benn

Zelleres-babos "humusz"

Amikor a gyorsaság az elsődleges szempont, tökéletes ez a recept. Ezenfelül tápláló, könnyen beszerezhető alapanyagokból készül, és istenien finom! A receptről készült videó itt tekinthető meg:  Zelleres-babos "humusz" Hozzávalók: zellerlevél, 2 doboz csicseriborsó konzerv (lé nélkül), 1 doboz babkonzerv, 2-3 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál mustár, 2 teáskanál só, füstölt pirospaprika, őrölt kömény, őrölt bors Elkészítés: A hozzávalókat egész egyszerűen tálba raktam, és alaposan eldolgoztam botmixerrel. Jó étvágyat hozzá!