Ugrás a fő tartalomra

Vegan "nuggets"

Őszintén szólva, amikor megláttam ezt a receptet Steiner Kristóf szakácskönyvében (Kristóf konyhája), akkor azt hittem, vegán “töpörtyű” lesz majd belőle. Ám ahogy kisültek a falatkák, és ahogy frissen melegében, valamint másnap is ettem őket, engem inkább a Chicken McNuggetsre emlékeztettek. Mindegy is, mert a lényeg az, hogy fergetegesen finomak voltak!
Hozzávalók a nuggetshez:
  • 1 csomag szójanudli (vagy szójakocka),
  • 5 evőkanál csicseriborsó liszt,
  • 2,5 dl víz,
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma,
  • frissen őrölt bors
  • csipet só,
  • kókuszzsír a sütéshez
A szószhoz:
  • 1 doboz paradicsomkonzerv,
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma,
  • 5 db olajos aszalt paradicsom,
  • frissen őrölt bors,
  • csipet só
Előkészületek:
A nudlit lobogó sós vízben 20 percig főztem, majd miután kihűlt, alaposan kinyomkodtam.

Elkészítés:
Egy tálban elkészítettem a bundát. Ehhez a lisztet csomómentesre kevertem a vízzel, majd hozzáadtam a fűszereket és a zúzott fokhagymát.

Egy serpenyőben zsírt hevítettem (ujjnyi vastagon), és erős lángon aranybarnára sütöttem a bebundázott falatkákat.

A paradicsomszósz hozzávalóit turmixgépben alaposan összedolgoztam, és ezzel készen is lett a finom mártogatós.

Ami számomra még nagyon fontos ennél a receptnél, az, hogy az étel mögött nincs semmiféle szenvedés az állatok részéről.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az erőleves legyen veled

Ezekben a hideg időkben bizony meg kell támogatnunk a szervezetünket valami jóóóóó erős étellel. 😀 Remek alternatíva erre egy tányér forró, csípős erőleves, amelybe extra mennyiségű zöld hozzávalót főztünk bele. Remek szolgálatot fog tenni immunrendszerünk erősítésére, ellenállóképességünk növelésére. És persze az ízélmény sem elhanyagolható szempont. 😉 Hozzávalók: 5 nagy fej hagyma, 1 csomag vegyes zöldség, 1 csomag spenót, 3 evőkanál kókuszzsír, 3 teáskanál só, 2 teáskanál Erős Pista, 1 teáskanál őrölt gyömbér Elkészítés: Nekiveselkedtem, és a hagymákat félkarikákra vágtam. Egy edényben felhevítettem a kókuszzsírt, amelyen néhány perc alatt átfonnyasztottam a hagymát. Közben elkevertem a sóval és a gyömbérrel. Következett a sorban a vegyes zöldség és a spenót, majd az Erős Pista. Mind a fazékba kerültek, és rögvest fel is öntöttem az egészet 2 liter vízzel. Forrástól számítva 25 percig főztem. Jó étvágyat hozzá, és jó egészséget kívánok! 💓

Élesztőpástétom

Oké, a neve talán elrettentő ennek a receptnek (fővés közben a szaga nemkülönben), ám higgy nekem, kipróbáltam többször is, és azt kell mondjam, hogy mennyei! Egy éjszakát pihentetve a hűtőben csodásan összeérnek az ízek, és az élesztőszag is eltűnik belőle. Hasznos információként megjegyezném, hogy nálam az egy bögre az pontosan 2,5 dl-t jelentett. Amint az a bejegyzés végén látható lesz a fotón, bizony egy receptnél nagyon nem mindegy, hogy mekkora is az a bögre. 😅 Hozzávalók: 1 bögre zsemlemorzsa, 1 dl hidegen sajtolt napraforgóolaj, 2 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csomag élesztő (50 g-os), 1 bögre víz, 2 teáskanál só, őrölt bors, 1 teáskanál pirospaprika, 2 teáskanál őrölt kapor Előkészületek: A vöröshagymát apró kockákra vágtam, a fokhagymát megpucoltam és lezúztam. A bögrényi vízben elkevertem az élesztőt, és szép sorban beleszórtam az összes fűszert. Elkészítés: Egy serpenyőben felhevítettem az olajat, és aranybarnára pirítottam benn

Zelleres-babos "humusz"

Amikor a gyorsaság az elsődleges szempont, tökéletes ez a recept. Ezenfelül tápláló, könnyen beszerezhető alapanyagokból készül, és istenien finom! A receptről készült videó itt tekinthető meg:  Zelleres-babos "humusz" Hozzávalók: zellerlevél, 2 doboz csicseriborsó konzerv (lé nélkül), 1 doboz babkonzerv, 2-3 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál mustár, 2 teáskanál só, füstölt pirospaprika, őrölt kömény, őrölt bors Elkészítés: A hozzávalókat egész egyszerűen tálba raktam, és alaposan eldolgoztam botmixerrel. Jó étvágyat hozzá!